הקמה ורישום של מלכ"ר בישראל

הליך רישום של מלכ”ר בישראל מתבצע תחילה ביחידת רשם העמותות והחברות לתועלת הציבור של רשות התאגידים במשרד המשפטים. יש להגיש בקשה לרישום המלכ”ר עם כל המסמכים הדרושים לרשם העמותות ברשות התאגידים (משרד המשפטים) ולשלם אגרת רישום.

בישראל ישנם שני סוגים של צורות התאגדות – עמותה וחברה לתועלת הציבור (חל”צ). לאור תיקוני חקיקה, ההבדלים ביניהם אינם משמעותיים ורוב כללי הרגולציה חלים שתיהן כמעט באופן שווה. עדיין ישנם הבדלים ביניהם שיש לכם חשיבות במקרים נקודתיים שעליהן מומלץ לקבל יעוץ פרטני.
עמותה היא תאגיד שמוקם ע”י שני מייסדים (חברי עמותה) או יותר, למטרה חוקית שלא מכוונת לחלוקת רווחים בין חברי העמותה והמטרה העיקרית אינה עשיית רווחים.

חבר לתועלת הציבור היא חברה שהתקנון שלה ומטרותיה עונים על שני פרמטרים: בתקנון שלה יקבעו מטרות ציבוריות בלבד (הכלולות ברשימה הנמצאת בתוספת לחוק החברות). בנוסף, התקנון שלה יכלול הוראה שבו תיאסר בו חלוקת רווחים או “חלוקה אחרת” של נכסים או זכויות לבעלי המניות.
שלב הרישום מסתיים עם קבלת תעודת התאגדות מרשם העמותות. לאחר הליך רישום זה, יש לפתוח תיקים ברשויות המס: מס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי (במידה ומעסיקים עובדים).

להקמה וניהול של מלכ”ר בארץ עשויים להיות מס’ יתרונות מבחינות רבות: אפשרות לקיים פעילות פילנתרופית מסודרת לצד הפעילות העסקית, תמיכה בתחומים ציבוריים – חברתיים, חיזוק הקשר וזיקה לארץ, בנייה אישית של פעילות ציבורית, שיקולי מיסוי ועוד.

צור קשר

Contact Form - Hebrew

הכתובת שלנו:

טלפון:
053-5606631

אימייל:
office@tzer.co.il

כתובת:
רחוב דוד בן גוריון 2
רמת גן, 52573
ישראל

Copyright © 2024  |  Roman Tzerelshtein (CPA) 

Webdesign by MarkintoshDesign

Scroll to Top
דילוג לתוכן