...

רשות המסים הוציאה לאחרונה חוזר מיוחד שמאפשר תכנון מס חדש ומעניין כשמדובר בתרומות של נכסים לעמותות

Бухгалтерия

הנה איך שזה עובד:
יש לכם נכסים יקרים ובעלי ערך כלכלי רב, כמו מניות או נדל”ן שקניתם בזול לפני הרבה זמן? השווי שלהם עלה בהרבה מאז קנייתם אותם?

לפי החוזר החדש של רשות המסים, אתם יכולים לתרום את הנכסים האלה ישירות לעמותות המחזיקות באישור לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, ולקבל על זה זיכוי גדול ממס הכנסה – 35% משווי השוק המלא של הנכסים!

למה זה טוב?
א. בדרך כלל, אם תמכרו את הנכס במחיר שוק, תצטרכו לשלם מס רווח הון/שבח גבוה על ההפרש בין המחיר שקניתם למחיר שווי השוק שלו היום.
ב. אבל לפי החוזר החדש, אם תתרמו את הנכס לעמותה, לא תשלמו כלל את מס הרווח/השבח הזה.
ג. ובנוסף לחיסכון הזה, גם תקבלו זיכוי ממס הכנסה ענק – 35% משווי הנכס המלא במחיר השוק (במקרה שהתרומה מחברה בע”מ גובה הזיכוי יהיה 23%).

דוגמה:
קניתם מניה ב-100 אלף שקל לפני שנים. היא שווה היום מיליון שקל במחיר השוק. אם תמכרו אותה, תשלמו 225 אלף שקל מס רווח הון. אבל אם תתרמו את המניה לעמותה, לא רק שלא תצטרכו לשלם את מס רווח ההון הזה, אלא גם תקבלו זיכוי של 350 אלף שקל ממס ההכנסה! הרבה יותר מפי שניים מאשר אם הייתם מוכרים את המניה ותורמים את מה שנשאר לאחר מס.
אז אם יש לכם נכסים שערכם עלה לאורך השנים, שווה לבדוק את האפשרות המבורכת של תרומה ישירה שלהם לעמותה. זו דרך מצוינת לעשות משהו חיובי ולהעניק תרומות בגובה משמעותי, וגם להרוויח זיכוי מס משמעותי במקביל.

ליעוץ משפטי, מיסויי וחשבונאי, מוזמנים לפנות אלינו:
עו”ד מעיין קוסלבסקי | טל’ 054-6393344 | דוא”ל: maayan@lawmk.co.il
רו”ח רומן צרלשטיין | טל’ 054-4238495 | דוא”ל: roman@tzer.co.il

TOPICS > , , , , , , ,

Copyright © 2024  |  Roman Tzerelshtein (CPA) 

Webdesign by MarkintoshDesign

Scroll to Top
דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.