...

רישום עסקים והקמת עסק

שלושת צורות ההתאגדות הנפוצות ביותר לעסקים הן:

  • עוסק (פטור או מורשה)
  • חברה
  • שותפות

הבחירה בצורת ההתאגדות המתאימה מושפעת בעיקר משיקולי מס, שיקולים משפטיים והיבטים נוספים שתלויים במבנה ההון העתידי, גיוס השקעות, גיוס אשראי. כמו כן, בחירת המבנה העסקי המיטבי מושפעת מגורמים נוספים כגון תחום הפעילות העסקית, זהות הלקוחות, העסקת עובדים ועוד.

תהליך הליווי של משרדינו בפתיחת עסק מתחיל למעשה, בשלב הזה בו אנחנו יחד עם הלקוח מנתחים ומייעצים בבחירת סוג העסק המתאים. רישום מלא ונכון של עסק הוא סדרת פעולות שיש לבצע מול רשויות המס. פעולות אלה כוללות הגשת בקשות, קבלת אישורים, מענה על שאלות ובירורים מול הרשויות, הקמת העסק במערכות מחשב להנהלת חשבונות וחישוב שכר. כאשר בסופו של תהליך, ברשות הלקוח נמצאים כל האישורים הנדרשים להפעלה חלקה של העסק.

משרדינו מתמחה בפתיחת עסקים ישראל, בהתאם לסוג העסק הנבחר, אנחנו אוספים את כל המסמכים הנדרשים לפתיחת העסק ובאמצעות ייצוג ברשויות המס, “לוקחים את ההתעסקות” אלינו:

  • הגשת מסמכים, מענה על שאלות מצד הרשויות מתבצעת לרוב ללא שום מעורבות או נוכחות פיזית של הלקוח.
  • בחירה ורישום נכון ומלא של העסק, חוסך חיכוכים מיותרים מול רשויות המס ומאפשר ללקוח להתרכז בפעילות העסקית מהיום הראשון.

השאירו את פרטיכם וניצור אתכם קשר בהקדם 

הנהלת חשבונות

משרדינו מספק שירותי הנהלת חשבונות וחשבות שכר. הנהלת החשבונות מבוצעת על גבי תוכנות מתקדמות המאושרות לשימוש על ידי רשות המסים, עם ממשק העלאת מסמכים דיגיטאלי. למעשה, העברת החומרים להנהלת חשבונות מבוצעת בצורה מקוונת, ללא צורך להעביר את המסמכים פיזית למשרד, כמו כן המסמכים המשמשים להנהלת חשבונות נשארים זמינים לצפייה חוזרת וניתוח.

במסגרת הנהלת חשבונות מבוצעת התאמה שוטפת (בנקים, כרטיסי אשראי, ספקים ולקוחות), ביצוע ההתאמות מבטיח את שלמות הנתונים שמאפשר מיצוי ניכוי ההוצאות לצורך מס ודיווח נכון לרשות המסים. יתרון נוסף בביצוע התאמות שוטף הוא כמובן ערובה לכך שנתוני הנהלת החשבונות משקפים את תוצאות ומצב העסקים של החברה.

אנחנו מאמינים שהנהלת חשבונות הוא אחד הכלים המרכזיים לניהול פיננסי נכון של העסק, ומבטיחים ללקוחותינו הנהלת חשבונות איכותית, מדויקת ושוטפת.

דיווחים לרשויות

כל עסק בישראל בין אם מדובר על עוסק פטור\מורשה או חברה, חייבים להגיש דיווחים שוטפים ותקופתית לרשויות ממשלתיות שונות. בעיקר מדובר על רשויות מס, אך במקרים מסוימים נדרשים חברות ועסקים להגיש דו”חות לרשויות נוספות, למשל חברות שקיבלו מענק מרשות לחדשנות, נדרשות להגיש דיווחי ביצוע רבעוניים.

משרדינו מספק שירותים של הגשת דיווחים לרשויות המס, ודיווחים נוספים. צוות המשרד, דואג כי הדיווח יוגש בצורה נכונה ומדויקת ובמועד הנדרש. באמצעות מערכות מחשב ייעודיות אנחנו מנטרים את מצב הדיווחים של לקוחות המשרד בכדי לוודא שאף דיווח “לא יתפספס” ויוגש במועד.

תכנון העבודה לכלל המשרד בתקופת הדיווחים מאפשר לנו להכין את הדיווח מבעוד מועד ולאשר את הדיווח מול הלקוח. כך למשל לקראת דיווח המע”ם לקוחות המשרד מקבלים הודעה עם סכום התשלום ותוצאות הדו”ח, הודעה זאת מאפשרת ללקוח להגיב ולהעיר על נכונות הדו”ח טרם הגשתו.

בעקבות הגשת הדיווח, ברוב המקרים נוצרת דרישה לתשלום הדו”ח לרשות המיסים, או זכות לקבלת החזר, מדרשינו דואג לוודא כי התשלום מבוצע ונקלט ברשות או לחילופין החזר המס או המע”ם מתקבל אצל הלקוח.

בדיקות רוחב לליקויים בדיווחים לכלל לקוחות המשרד מהווים בקרה נוספת שעוזרת לנו למנוע טעויות ולדאוג כי דיווחים לרשויות של לקוחות המשרד יוגשו בזמן ובאיכות הנדרשת.

דו"חות ניהוליים

הנהלת חשבונות מסודרת ומקצועית מספקת תיעוד מדויק של הפעילות הפיננסית של החברה. על בסיס הנהלת חשבונות איכותית ניתן לבצע דיווחים לרשויות המס למיניהן ולערוך דו”חות כספיים מבוקרים.

יחד עם זאת דו”חות הנהלת החשבונות, מדויקים ושלמים ככל שיהיו לא יכולים לספק להנהלת החברה תמונה ברורה לגבי רווחיות העסק, עמידה בתקציב, תזרים מזומנים ועוד.

בחברות גדולות, עם מחלקת כספים וכלכלית מסודרת, על מלאכת הכנת דו”חות ניהוליים להנהלה, אמונים עובדים מקצועיים: כלכלנים, רואי חשבון ואנליסטים. אך מה הפתרון לחברה קטנה יותר, שרוצה מצד אחד לקבל מידע שוטף וזמין בנוגע למצב הכספי מצד אחד מצד שני היקף הפעילות אינו מצדיק גיוס עובדים במשרה מלאה שלא לדבר על הקמת מחלקת כספים שלמה.

בדיוק על הצורך הזה, עונה השירות שלנו. אנחנו מציעים ללקוחותינו עריכה והצגת דו”חות ניהוליים לפי דרישה במועדים ותדירות קבוע מראש. על בסיס הנהלת חשבונות ודו”חות פנימיים, אנחנו עורכים את הדו”חות, מנתחים ומציגים להנהלה.

השירות מאפשר לקבל תמונה ברורה של מצב העסק, כמו “בחברה גדולה”: תזרים מזומנים, תקציב מול ביצוע, הכנסות מול גיול חייבים.

הדו”חות מוצגים בשפות העברית, אנגלית ורוסית, באחד הפורמטים המוצעים על ידינו, או באמצעות חבילת דיווח הנדרשת מצד הלקוח.

מקדמות מס

מקדמות מס הכנסה וביטוח לאומי.

בעל עסקים וחברות נדרשים לשלם במהלך השנה מקדמות לרשות המסים ולביטוח לאומי, על חשבון חבות המס השנתית.

מעבר לחובה החוקית בתשלום מקדמות (אי תשלום מקדמות כדין, עלול לגרור עיצומים וקנסות מצד רשות המסים) תשלום מקדמות בסכום שמשקף את תחזית הרווחים של החברה או של העסק מבטיח ניהול תזרים מזומנים תקין, ומונע הפתעות לא נעימות בעת תשלום המס.

משרדינו מקנה תשומת לב מיוחדת לעניין חישוב מקדמות, אנחנו מאמינים שמדובר באחת הנקודות החשובות במישור המיסוי של בעל העסק. לכן במסגרת השירות אנחנו מבצעים שלוש הערכות לתשלום מקדמות במהלך השנה. 

במסגרת ההערכות אנחנו מעדכנים את תחזית הרווחים של העסק ומבצעים בדיקה על נתוני אמת, כדי לוודא שגובה המקדמות וסך המקדמות ששולמו במהלך השנה משקפות את חבות המס הצפויה של העסק. כתוצאה מההערכה אנחנו מבצעים עדכון למקדמות.

תשלום מקדמות שמשקף את חבות המס של העסק, מאפשר ללקוחותינו התנהלות “בראש שקט” תוך ידיעה שסך חבות המס משולמת במועד והכספים שנותרים אכן זמינים לשימושים נוספים: השקעות בעסק או שימוש אישי.

ביקורת

משרדינו מספק שירותי עריכה וביקורת דו”חות כספיים לחברות.

החיוב למנות רואה חשבון מבקר ולערוך דו”חות כספיים מבוקרים נובע מחוק החברות. חברות בעלי מחזור נמוך העומד בשנת 2021 על פחות מ- 615,408 שח יכולות לפטור עצמם ממינוי רואה חשבון מבקר. אולם פקודת מס הכנסה מחייבת את החברות המגישות דוח למס הכנסה להגיש דוח מבוקר. וכך למעשה כל החברות הפעילות בישראל, חייבות במינוי רואה חשבון מבקר ועריכת דו”חות כספיים מבוקרים.

מטרת העל של הביקורת, היא כמובן לערוך דו”חות כספיים שמשקפים באופן נאות את תוצאות הפעילות העסקית לשנה, ואת מצב העסקים של ההחברה. יחד עם את במהלך הביקורת אנחנו גם נותנים את הדעת לליקויים בהנהלת חשבונות, מסייעים להפחית את חוב המס ולבצע תכנון מס לתקופות הבאות.
התוצר הסופי הוא דו”ח כספי מלא עם חוות דעת חתומה של רואה חשבון, שמוגש על ידינו למס הכנסה, רשם החברות ורשויות נוספות לבקשת הלקוח.

אנחנו דואגים לבצע את הביקורת בצורה יעילה לפי לוחות הזמנים הנדרשים על ידי הלקוח וזאת בכדי הדו”ח יוגש לכל הגורמים הרלוונטיים בזמן: רשויות המס, משקיעים, נותני אשראי ועוד. הביקורת ועריכת הדו”ח מבוצעת באמצעות תוכנה ייעודית, שמאפשרת לנו לנהל את התהליך בצורה יעיה מול מנהלי החשבונות ובעלי החברה. לאחר הביקורת נשאר תיעוד לכל הבדיקות שנערכו, ניירות עבודה תומכים וראיות ביקורת.

לבקשת הלקוח, הדו”חות הכספיים מוצגים בעברית ואנגלית, ולפי תקינה ישראלית או אחת התקינות המובילות בעולם, IFRS או US.GAAP.

הצהרת הון

פקודת מס הכנסה מסמיכה את רשויות המס בישראל, לדרוש כל דו”ח אודות נכסים או הכנסות של אדם, כדי להגיע לידיעה בדבר הכנסתו.

אחד הדו”חות האלה הוא “הצהרת הון” – מדובר למעשה על מצב נכסים והתחייבויות ליום מסוים (מאזן אישי) שרשות המסים דורשת מעצמאיים, בעלי חברות ושכירים שהכנסתם השנתית עולה על הסכום שנקבע בתקנות. הצהרת ההון נדרשת לרוב פעם בחמש שנים, ומטרת ההצהרה היא לספק מידע צולב לגבי ההכנסות המדווחות מול ההון המדווח.

הצהרת ההון מדווחת על גבי טופס 1219, ומהווה דיווח מפורט לגבי הנכסים וההתחייבויות של אדם: חשבונות בנק, ניירות ערך, קופות גמל, נדל”ן, כלי תחבורה, הלוואות ועוד. קיימים לא מעט סוגיות ודקויות במילוי ודיווח נכון על הנכסים. דיווח נכון, ימנע קנסות ובירורים מיותרים מצד הרשות.
משרדינו מתמחה במילוי והגשה של הצהרות הון, היסטוריית הצהרות הון המוגשות נשמרות במשרדינו בצורה אלקטרונית ומוגשות לרשות המסים בצורה מסודרת עם הצרופות הנדרשות וחישובים.

טרם ההגשה, אנחנו עורכים בדיקה מקיפה להפרשי ההון וזאת בכדי לוודא מבעוד מועד כי הפרשי ההון תואמים את ההכנסות שדווחו בשנים שבין הצהרות הון.

כמו כן, אנחנו דואגים להתייחס לפטורים הקיימים בנוגע לדיווח על נכסים מחו”ל לעולים חדשים, תושבי חוץ ותושבים חוזרים.

צור קשר

Contact Form - Hebrew

הכתובת שלנו:

Copyright © 2024  |  Roman Tzerelshtein (CPA) 

Webdesign by MarkintoshDesign

Scroll to Top
דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.