...

פתיחת חשבון בנק לחברה

Подача Ацарат Он

בכדי שחברה תוכל לפעול בישראל, היא נדרשת לפתוח חשבון בנק, בבנק ישראלי.

מדובר על דרישה טכנית מצד אחד, שכן ללא חשבון בנק, החברה לא תוכל להירשם במע”ם. אך מצד שני מעבר לדרישה הטכנית, במציאות של היום קשה לתאר חברה עם פעילות פיננסית בישראל ללא חשבון בנק בבנק ישראלי: תשלומי השכר, הפרשות לקופות גמל, תשלומי מיסים והוראות קבע לרשויות שונות “יודעות” לעבוד נכון להיום עם חשבונות בנק ישראלים בלבד.

במאמר קצר זה, אני רוצה לחלוק מנסיוננו על מספר דגשים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת בבחירות בנק לחשבון ראשון, בהמשך כשפעילות החברה תתרחב, כמובן שאפשר ( ואולי אף נכון) להשתמש במספר חשבונות בנק, אך בשלב ראשוני בבחירת הבנק הנקודות שאמורות להנחות אותנו הן: תהליך פתיחת חשבון קל ומהיר, ושירות נגיש לביצוע פעולות ראשוניות, כגון קבלת כספי השקעה, אשראי, והעברות שוטפות.

  1. “פקידה נחמדה” – מכירים סניף בנק עם פקידה נחמדה שיודעת לתת שירות טוב? זאת יכולה להיות אופציה נהדרת. אני מבין שזה יכול להישמע קצת מופשט ואפילו לא רציני. אבל בישראל שירות וקשר אישי זה חשוב, ועובד בנק שנותן שירות אישי וזמין בהחלט יוכל להפוך את ההתנהלות מול הסניף לנעימה ויעילה יותר.
  2. לבחור בנק לפי תחום פעילות – הבנקים בישראל יותר ויותר מתמחים בענפים מסוימים. בנק לאומי, יודע לתת שירות נהדר לחברות סטארפאפ, עם “לאומי- טק”, בנק מזרחי ידע לתת פתרונות אשראי לתחום הנדל”ן ובנק דיסקונט יודע להעביר הליכי ציות יותר מורכבים גם כשמעורבות מדינות מקור עם חשש לסנקציות. בחירת בנק מתמחה יפשט את התקשורת ונגיש לכם פתרונות.
  3. שקיפות ושיקוף – אין טעם להסתיר מהבנק מידע חיוני בנוגע לפעילות שלכם. הסתרתם מהבנק שהמשקיע העיקרי בחברה מדובאי… ובהפתעה שבועיים אחרי פתיחת החשבון, כמה מיליוני דולרים מנסים להיכנס לחשבון. הבנקים לא אוהבים, כשמסתירים להם מידע ובצדק, אתם תסווגו כלקוחות מסוכנים וזה יעיב על היחסים שלכם.

לסיכום, חשבון בנק ראשון הוא לא הסוף הוא רק ההתחלה, הרעיון כמובן לבחור בנק מתאים כדי לפתוח את החשבון במהירות, ולהתחיל לתפעל את החשבון: שירות, התמחות ושקיפות, יבטיחו לכם התחלה קלה וחלקה יותר של הפעילות הבנקאית בחברתכם.

Темы: , , , ,

Copyright © 2024  |  Roman Tzerelshtein (CPA) 

Webdesign by MarkintoshDesign

Scroll to Top
דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.